Hur ansöker jag?

Bäst är att skicka din ansökan via e-post till det företag i Schäferkoncernen som har annonserat ut det jobb som du är intresserad av eller som tilltalar dig mest. Det gör att vi kan behandla din ansökan så snabbt som möjligt.

Vilka dokument ska jag skicka med min ansökan?

En ansökan ska innehålla ett brev med relevant information, ett CV och referenser. Du kan även bifoga intyg som styrker ytterligare kvalifikationer, till exempel språkkunskaper, och ett foto.

Är jobben som ligger på jobbportalen fortfarande lediga?

Våra jobbannonser är alltid uppdaterade. Så fort vi har hittat en lämplig sökande tar vi bort annonsen från vår jobbportal.

Kan jag tala med en av specialavdelningarna först?

Kontakta endast personalavdelningen på det företag som erbjuder platsen, eftersom den avdelningen koordinerar rekryteringsprocessen. Som en del av jobbintervjun kommer du att få bekanta dig med den aktuella specialavdelningen. 

Ökar jag mina chanser om jag ringer till SSI SCHÄFER?

Om du har några frågor om de jobb som annonseras ut får du gärna ringa till kontaktpersonen vid den angivna personalavdelningen. Det påverkar dock inte hur din ansökan behandlas.

Om jag inte får jobbet, kan jag söka igen då?

Ja, så länge din ansökan gäller en annan jobbprofil. Du kan då skicka in alla dina ansökningsdokument igen. Vår personalavdelning kommer dock att kontrollera om det finns några andra lämpliga jobbtillfällen för dig i andra delar av företaget.

Kan jag även skicka in en allmän ansökan?

Om du har en särskild befattning i åtanke och du anser att du skulle vara en tillgång för vårt företag med dina kunskaper och förmågor är du välkommen att skicka in dina ansökningsdokument utan att hänvisa till en särskild jobbannons.

 

Select country

Close